Het jaar 2006


In het jaar 2006 bouwt Melkus nog weer na ruim 30 jaar 15 stuks rs1000gt sportwagens
Daar willen ze het bij laten omdat ze nu een moderne versie willen bouwen en in 2009 op de auto beurs willen aanbieden.

Hier wil ik mededelen om de "oude" rs1000gt toch ook te blijven herbouwen op bestelling
klik hier voor contact.


Om het vijftigjarig bestaan van het bedrijf te vieren, neemt Melkus de RS1000GT opnieuw in productie.

Het Dresdense autobedrijf Melkus bouwde eind jaren ’70 achter het IJzeren Gordijn 101 stuks van de RS1000GT sportauto.
In totaal zijn 101+15 stuks gebouwd waarmee ook succesvol werd geracet.
Om het vijftigjarig bestaan van het bedrijf te vieren, wordt een gelimiteerd aantal RS1000’s geheel volgens de originele specificaties gebouwd.
Tegenwoordig houdt Melkus zich nog steeds bezig met autosport, maar is vooral actief als BMW- en Lotus-dealer.
Melkus RS1000 was voorzien van een driecilinder tweetakt Wartburg-motor met drie carburateurs en 70 pk./120 pk
Die is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak.
De Melkus haalt er 165/240 km/u mee 
De RS1000 weegt 510-650 kilo.
Het meest opvallende kenmerk zijn de vleugeldeuren.
De bezitters van een oude Melkus kunnen rekenen op een betere onderdelenvoorziening: van alle onderdelen wordt een voorraad aangelegd.
Bij de bouw van de nieuwe auto’s wordt meegeholpen door technici die ook eind jaren ’70 de RS1000’s bouwden. 
In elk geval wordt twee ‘light weight’-versies gebouwd, waarmee toentertijd races werden verreden.
Melkus wil dat de ‘nieuwe’ auto’s worden ingezet voor historische races en oldtimerrally’s.



te koop
reborn.wmv1968rs 12002009
                            Het plaatje hier boven is een video bestand die
                            bekeken kan worden door erop te klikken.



terug homepage