Laatste
nieuws: Er
wordt gebouwd aan een versie voor een race team die met de RS
1000 GT uit gaat komen in de H.A.R.C. wedstrijden.
Het
race team begint nu toch wel te twijfelen of ze ook niet voor de
tweetakt zullen gaan!! (nog
minder gewicht in de auto!
plus
minus 115 Kg motor+
versnellingsbak) Er
wordt nu een Wartburg(drie cilinder1000cc) blok onder handen genomen
waar minimaal 160pk uit moet komen. (250pk
is al over gesproken!!) De
wagen wordt grotendeels uit aluminium/glasvezel gemaakt
om gewicht te verminderen.
De
schokdempers en veren
aangepakt bij
Intrax. Deze
veerpootjes zitten voor en achter.
De
Wartburg RS 1000 GT
is ontwikkeld voor circuit gebruik, maar is ook prima
geschikt
voor dagelijks gebruik. De RS 1000
GT heeft een aangepast onderstel van een Wartburg 353. De drie
cillinder tweetakt motor of viertakt 4 cillinder ligt midden voor de
achteras. De RS 1000
GT is in geheel licht gewicht gebouwd. Dit
alles op basis van restauratie met waar nodig enige
verbeteringen.